Alla inlägg under maj 2008

Av Rebecka - 30 maj 2008 20:40

AAAHHHH jag ser ut som en räka som ni kanske har läst så var det ju NV-dag idag så jag har ju varit ute hela dagen med ett boxarlinné och shorts så mina axlar är jätteröda buhbuhhu jag vill inte vara röd jag vill ju vara brun. Åååhhh vad less jag är. Nu sitter jag med två iskalla handukar för att det kanske skulle kunna få ner min rodnad lite...... Nu har jag iaf bakat mina två chokladkakor den ena ska mammis ha imorgon till en fest som hon ska på och den andra ska vi ha hemma och mumsa på:D Nu ska jag springa iväg och äta mig en stor chokladkake bit;D

Av Rebecka - 30 maj 2008 17:29

Oj, oj nu var det länge sen jag bloggade och förmodligen så kommer det synas på min besöks statistik. Men ni kan ju försöka ha lite förlåtelse för nu har jag ju mer att skriva om.....:D Ja var ska jag börja....... Jag har haft mitt matte nationella prov och jag hoppas för allt i världen att de gick bra. För om inte så kommer jag att byta program men det vill inte jag:( Åsså har jag fått tillbaka resultatet i engelska nationella och jag fick VG på alla delar.


Idag har det varit NV-dag på våran skola det var jättekul i början blev jag lite rädd för min lagkamrater för det var så stora och läskiga men de var jättesnälla visade det sig:D Jag och "mitt" lag spelade volleyboll och vi vann alla matcher;D Vi var/är så grym. Idag har jag också varit på stan med Anton och jag hittade massor av underkläder som jag vill ha och min mamma är på super humör så hon har sagt att hon kanske ska betala:D Ikväll så kommer det troligen inte hända så mycket för Anton ska vara med kompisar och jag måste sitta hemma och göra klart de sista engelska uppgifterna innan jag gör någonting annat. Nu ska jag börja så jag hinner göra nåt annat kul ikväll. 

Hoppas ni får en helt underbar fredag alla sötisar<3   

Av Rebecka - 27 maj 2008 08:36

Om ni har läst min blogg tidigare så kanske ni har läst att jag ska skaffa hund och valparna föddes den 1 maj och idag är de 3 veckor och 6 dagar och jag längtar så för att valpen för att den ska få följa med mig hem. Mammis och jag ska dit på söndag för att kolla in de små liven:D Anton ska kanske följa med om han hade tid, men han verkade inte vara så dragen till att följa med. Han kanske har börjat förstå att denna fina valp kommer att ta mycket tid så han kankse har lagt ihop 2 och 2 å fått ihop att jag får mindre tid för honom. Men jag lovar dig Anton att jag ska bry mig lika mycket om dig som om valpen. 


Idag har jag som första lektion som jag har nu på biologi om jag ska vara ärlig så har inte jag lyssnat så där jättenoga. Sen har jag 2 lektioner svenska där ska vi börja ett kapitel om antiken. Å som sista lektion har jag matte, så det kommer att bli en ganska skön dag tror jag. Efter skolan så ska jag plugga matte, det har blivit mycke matte nu men det är för att jag vill gärna klara nationella B med ett bra G istället för ett knappt G och om jag är riktigt duktig kanske jag får ett VG. Vid typ halv 6 tiden ska jag, Anna och Erika åka till träningslokalen (dojang) och ha gradering och jag är svin nervös jag har igentligen ingen anledning att vara det men jag är det iaf. Så förhoppnings vis så kommer jag ur lokalen med ett gult bälte (ti) istället för ett vit bälte (ti)       

Av Rebecka - 26 maj 2008 14:12

 

Sitter på skolan och tittade in på Kenzas blogg och där får jag se att hon länkar Hanna Björkstedt blogg. På Kenzas blogg står det också att denna Hanna skall ha en tävling där första priset är en plåtning med henne:D Jag har gått in och kollat på en sida där hon har en del av sina bilder som hon har tagit och de var jätte jättefina, jag blev så avundsjuk på alla dessa modeller som har fått stått framför henne när hon haft kameran i handen.

Då börjar ju hjärtat slå och hjärnan börjar tänka tänk, tänk om jag skulle få vara en som får stå framför henne och känna sig vacker. Så då tänkte jag att jag kan ju prova för att vinna så måste man ju sattsa. Även fast insattsen inte är så hög så kanske man vinner, vem vet? Om du också vill vinna detta fantastiska pris länkar jag här till hennes blogg så ni också får chans att vinna.      


Av Rebecka - 24 maj 2008 11:25

Idag mår jag prima förutom att jag hade lite ont i magen när jag gick upp men det har försvunnit nu som tur är:D Idag så ska jag göra klart en engelska uppgift. Sen kommer Anton komma till mig vid typ 1 tiden, då ska vi äta lunch hemma hos mig sen ska ha och jag dra ner på stan och bara gå runt och kolla lite och kanske ta en fika, det är faktist ganska bra när man inte har några pengar att slösa bort för då slösar man inte;P. Men visst så skulle jag vilja ha en ny bikini, en ny kjol, en ny klänning och nya skor o.s.v men har man inte råd så har man inte. När vi har varit klart på stan ska vi dra hem till honom där vi ska tillbringa kvällen och natten. Det ska bli mysigt han ringde igår och sa att han hade laddat hem Grease filmen som vi kunde titta på för jag har aldrig sett den:O ja jag vet att det verkar som om jag måste vara helt blind när jag säger att jag inte har sett dfen men så är det. Så nu har ni fått läsa hur min lördag kommer att se ut då kan ni samtidigt rösta på min omröstning dä är ni jättesnälla. Nu ska jag göra min engelska uppgift ute i solen, många soliga kramar till er;))          

Av Rebecka - 23 maj 2008 18:20

Samtidigt som vi var på exkusion i skogen i onsdag så var jag ju bara tvungen att skriva Rebecka <3 Anton där i skogen på ett träd. Förlååt alla trädälskare men jag kände att det skulle vara fint eftersom det är så man brukar göra i såna kärleksfilmer fast då står oftast  killens namn först plus att det är inristat med en kniv men jag hade bara en penna så det här fick duga. 

Av Rebecka - 23 maj 2008 12:23

 

Du kommer alltid att finnas i mitt hjärta

Du är den som får mig att känna

När du inte finns intill mig så gråter mitt hjärta av längtan till att du ska omfamna det

Jag hoppas att det alltid kommer att vara vi två.


När jag ligger med mitt huvud på din axel, så kan jag höra din puls

Då får du mig att känna att jag är säker när jag ligger i din famn

När våra läppar möts så är det som hela världen försvinner

och kvar finns bara du och jag.

Din famn är som ett värmade skal som värmer min kropp när jag fryser

När vi är tillsammans så är hela min värld hel<3


Av Rebecka - 23 maj 2008 12:08

Ni läsare som inte vet vem jag, så kommer nu några bilder på mig när jag och min klass var ute på exkusion i onsdags. Så detta är jag!;D

Presentation

Omröstning

Vilken sorts film vill du helst se en fredagkväll med din älskade?
 Drama
 Komedi
 Romatik
 Dokumentär
 Skräck

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards