Alla inlägg under juni 2008

Av Rebecka - 14 juni 2008 17:31

hejjsan:D Jag har precis kommit in i mitt rum från köket där jag har gjort en chokladkladdkaka;) Gott va?;P


Idag gick jag upp vid nio tiden för att mammis och jag skulle dra ner på stana och titta på skor åt mig innan jag och Anna skulle till Sidsjön för att träffa "klubben" Igentligen skulle mammis och jag köpa två par skor åt mig men jag hittade bara ett par som jag tyckte om:D Jag kan ju gå nere i Halmstad och kolla lite också:D


När vi gick hem så körde Anna och hennes mamma förbi oss så att jag fick hoppa in i deras blåa bil. När vi kom till Sidsjön så var bara Andreas där, men senare så kom det lite mer folk:) När alla var där så började vi gå en frågeslinga som Andreas hade gjort sen så grillade vi korv. Det var ovanligt gott med korv måste jag säga, det är förmodligen för att jag inte har ätit det på jättelänge:))


När vi ätit klart korven så pratade vi lite skit åsså fick vi reda på resultatet från frågeslingan. Anna och jag kom näst sist;D Senare gick vi till den stora ängen och spelade brännboll med ihop bundna händer, det var riktigt kul;P Fast om nån hade ramlat på mage så hade man ju brutit handlederna:( tur att det inte hände:)


Nu ropar mammis att det är mat, idag blir det nån kött gryta med pasta och till efterrätt blir det min chokladkaka med grädde mums:D

Ha det så göttt;P       

Av Rebecka - 13 juni 2008 21:42

 

Vet ni vad jag hittade när jag hade klippt klart gräset idag? Jo en lapp där det står "Jag älskar dig över allt och det kommer jag alltid att göra. Dina Anton<3" När jag läste den blev jag blöt i ögat:) Han och jag kommer ju inte att träffas på typ två veckor och vi kommer knappt ha någon telphone kontakt för han har ingen täckning i sin stuga. Men det kan var nyttigt att vara ifrån varandra varför vet jag inte men det kanske är så.


Jag var precis inne och kollade på woodmores.se (hemisdan som vår valpuppfödare har) och jag fick se att det fanns nya bilder där:D På min blogg kommer jag lägga upp den hund som är min snart:D eller exakt den 3 juli:D Men om ni vill se de andra valparna så gå in på hemsidan. Tryck på valpar sedan på aktuella kullar så får ni se 4 veckor vackra hundvalpar:D


Av Rebecka - 13 juni 2008 20:24

Idag har jag varit nere på stan med Anton för att hämta reslistor till Kramfors eftersom det är där han har sin stuga. När jag kom hem på stan där jag sagt hejdå till Anton så var farmor hemma hos oss. Senare kom mormor & morfar ner för att fira mig för att jag har gått 1 år i gymnasiet:) det var lite mysigt. Men jag var svintrött så så jag råkade somna i stolen som jag satt. Ååååå vad jag skämdes hahah men är man trött så är man. När de gick var klockan typ halv sex då började jag klippa gräset. Efter det var det middag och brorsan och mammis hade gjort en jättegod gryta med potatis:D Sen har jag bara tagit det lungt eller jag har dammsugit nu;P Nu ska jag fortsätta städa:/   

Av Rebecka - 13 juni 2008 20:03

 

Nu är det äntligen sommarlov så jaevla najjs eller hur? I onsdags så tog jag min sista gerdasill spruta och det gick jättebra även fast det kändes som sköterskan typ högg in sprutan i armen på mig:/ På onsdags kvällen så red jag med familjen och det var jättemysigt. Här är en bild på Anton & Ture som hästen heter.


I fredags så var det avslutning vid 9.00 i aulan på skolan det var uppträdanden en del bättre än andra kan man ju säga. Därefter så fikade hela klassen och sen var det hemgång. När vi kom hem så myste jag och Anton lite, senare s åkte vi hem till honom för att hämta lite kläder som han skulle ha när vi firade Sara på studenten. När vi kom hem var det lite brådisss att hinna ner till Hedbergska, men vi hann dit innan Sara gick ut. Sen kollade vi självklart på alla studenter som åkte lastbil och när vi gjort det ett tag drog vi hem till Sara för lite god mat och firande:D På kvällen gick jag och Anton ner till ån, det hände inte jättemycket men sen kom några andra kompisar så då blev det roligare;) Nu ska jag städa upp i rummet lite så det inte ser allt för hemskt ut när jag åker neråt landet.

kram så länge<3

Av Rebecka - 9 juni 2008 21:16

hej allihopa det har blivit lite längre mellan rum med det jag skriver men det får ni klara av, jag ska försöka bättra mig:D Idag har jag haft en lektion, en matte lektion, vi tittade på en matte film den var jätterolig eller inte och jag är så glad för jag fick ett starkt G på matte nationella B, även fast det inte låter så bra så är det bra för mig, men nästa gång så kommer det bli ett VG:D De närmsta dagarna har jag bara så fullt upp:D Imorgon tisdag ska jag spela brännboll med klassen sen ska jag hem till Anton och sova hos honom till onsdag ska jag ha mitt sista prov i kemi, sen på kvällen ska Anton, jag, mammis och brorsan iväg och rida. Det ska bli första gången för Anton haha det ska bli så kul;P Därefter ska han sova hos mig till på torsdag då är det avslutning, sen ska vi åka till Sara för hon tar examen då sen ska jag å Anton gå ner till stan och fira lite:D Nu ska jag fortsätta titta på tv sov gott:D     

Av Rebecka - 8 juni 2008 20:12

Sitter hemma och längtar ihjäl mig efter Anton haha konsti för vissa men inte för mig, jag har precis tittat på Celine Dions My heart will allways go on så  ni kanske kan förstå att jag böjade längta efter min älskling att ha nära. Jag sa ju förut att jag skulle läsa på kemin och det har jag gjort även fast allt har inte fastnat än men jag tyycker jag har varit duktig:D Jag ska nog gå och ringa till pappa nu för att prata lite strunt det var länge sen vi pratade nu eftersom han bor i  Halmstad. Men jag ska ringa nu. Pusshej ha en bra kväll<3     

Av Rebecka - 8 juni 2008 17:58

Hej alla glada männsikor idag har inte gjort mycke men det har varit härligt ändå. Anton åkte hem imorse efter att vi har varit tilsammans sen i onsdags så det var lite tråkigt men man måste vara hemma nångång då och då också;P Nu sitter jag och pluggar kemi till det sista kemiprovet för mig innan sommarlovet så jag är lite lycklig över det:) och eftersom mitt bästa ämne inte är kemi så har Anton lovat att han ska hjälpa mig att förstå:D tack älskling för att du hjälper mig<3 Dessa två sista veckorna tycker jag är ganska onödiga för att vi är mest bara ledig hela tiden vilket är jätteskönt men det skulle vara ännu skönare om det var sommarlov nu eller hur?;D Nä nu ska jag fortsätta att läsa kemi. Bye;D 

Av Rebecka - 5 juni 2008 17:35

Anton och jag har varit på spothallen idag och badat och haft det skönt, men när jag skulle lägga mig ner för att sola ryggen så säger han att jag har en massa vita prickar på ryggen helt sjukt, jag som vill vara brun blir det men med vita prickar jättevackert. När vi var där så hittade jag världens största myggbet eller det var 3 st på samma ställe, preicis när jag hittade det så började det kli as mycket men det har äntligen försvunnit nu:) Iaf om nån har liknande prickar och vet vad det är och framför allt hur man får bort dom. Mamma sa nu att det kan vara för att solskyddsfaktorn har sjukit längre ner på vissa ställen hoppas att det är så:) Men annan fråga är då vet du nån bra solskyddsfaktor som inte ger prickar?


Om 25 minuter kommer Anna för att hämta mig vi ska åka och träna tillsammans vi måste vara sjuka som tränar när det är typ 30 grader ute;D men om man vill behålla den vackra kroppen så måste man ju träna. Nu ska jag sätta på mig min vackra taekwondo dräkt.


Så gå ut och njut av det fina vädret! Det ska jag göra.

Presentation

Omröstning

Vilken sorts film vill du helst se en fredagkväll med din älskade?
 Drama
 Komedi
 Romatik
 Dokumentär
 Skräck

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards