Alla inlägg under oktober 2009

Av Rebecka - 29 oktober 2009 19:25

Hej


Sitter just nu i köket hos pappa och åskådar matlagningens fortgång det blir limpa med potatis. Idag så vaknade jag av det underbara ljudet av massor med valpar som vill ha mat inte så jätte underbart nu när jag tänker till:P Lyckligtvis för alla i min närhet så kunde jag somna om:D 


Idag har jag varit ute och gått på Tylösands strands med pappa, darling, och Ellen och de stora hundarna sen åkte vi och köpte fikabröd också åkte vi hem och fikade med Felicia, sen så gick darlingen oc jag ner i källaren och vek lite tvätt så slipper Maud och pappa göra det:P För denna gång. 


Här kommer lite bilder ifrån promenaden. Alla bilder är tagna av darling.

  

Ellen, Minna, Pappa och Rasmus


  

Rasmus får äntligen hämta en pinne (pappa måste hålla fast Minna)


  

Pappa



 

Pappa tyckte vi kunde köpa denna sommarstuga/hus på 10,6 miljoner (dream on)   


Av Rebecka - 27 oktober 2009 13:04

hej

 

Just nu sitter jag på tåget ner till Göteborg för att sedan byta där för att komma till HALMSTAD kl 16.35 är vi framme och jag är faktiskt lite pirrig medans darling är gjord av stål och säger att han inte är nervös alls men det tror jag vad jag vill om:P

 

Vi har hittills hunnit med att titta på the ugly truth mitt betyg blev: En rolig/romantisk film för både henne och honom att titta tillsammans på. Darlings betyg: Den var bättre än vad jag trodde att den skulle vara. Sen har vi inte gjort så mycket mer vi sov mest, i stockholm åt vi på pizza hut, underbar god pizza som mättar magen. 


  

Av Rebecka - 26 oktober 2009 15:24


Hejsan


Sitter hemma hos Anna och ska göra svenska som vi ska redovisa på måndag, men det går inte så bra, Anna sitter och beställer sin mössa och jag kollar om jag vill ändra någonting. Det känns som vi går händelserna i förväg lite men men;P


  

Av Rebecka - 26 oktober 2009 10:02

Sitter hemma hos Albert och väntar på att jag ska få äta frukost, en Ica pizza. Kl 13.00 ska jag vara hos Anna och plugga svenska med henne vi ska nämligen redovisa på måndagen efter lovet det är ju så underbart som det kan bli, not.


Efter ica pizzan ska jag göra mig klart för att möta världen utanför lägenheten, jag ska gå ut med Kita, fast jag inte vill, min underbara hund måste fatta jämt hur jag mår för varje gång jag mår dåligt som idag och är stressad så kommer hon och vill sitta i knä så att jag ska bli lugn ooch må bra igen, jag skulle aldrig vilja leva utan henne:D


   

Här är min andra underbara hund<3  

Usch vad jag har börjat längta efter alla.



Av Rebecka - 21 oktober 2009 20:51

Sitter hemma hos Albert och tittar på ett gammalt avsnitt av the Hills på tv:n, bloggar på datorn och pluggar samtidigt marinbiologi i boken bredvid mig och har en påse godis undra hur det kommer att plugga? Vi får se;P PÅ tisdag ska jag äntligen åka till till Halmstad, pappa, Maud och alla mina underbara syskon förutom min älskade bror Fredrik som är på sjön, han ska nämligen bli sjökapten. Ååå vad jag längtar jag har inte sett dem på jättelänge:/


Oj vad jag började längta efter Fredrik nu:/ Han är han som är min riktiga bror sen har jag två halvsyskon på min pappas sida som heter Ellen 9år och Lowe 8år sen har jag också två bonussyskon som heter Felicia och Fanny. Och alla hundar kommer vara där Rasmus, Minna och alla valparna:D 


  

Jag längtar efter dig min älskade bror<3

Av Rebecka - 21 oktober 2009 15:51

Nu är jag frustrerad att min egen engelska lärare är för pepp för att hålla lektion, ingen annan får prata samtliga elever här sitter och små skrattar åt henne, det är faktist lite synd om henne att hon inte förstår att det är henne vi skrattar åt och inte för att vi är så glada över att vi ska få analysera texter.


Det som också gör m ig frustrerad är att under denna lektion har varje elev fått 24 papper snacka om att slösa på miljö det gör mig så arg att min egen lärare som ska vara vuxen och ta ansvar för att ta hand om framtiden drar ut hundratals sidor papper varje dag när jorden mår dåligt usch.


Nu har jag fått ur mig allt som gjorde mig frustrerad, så nu kan jag skriva om mig:P Igår var jag äntligen och tränade och det var jättekul, men min tränare blev nässkadad, han blev sparkad på.


Idag ska jag bara plugga marinbiologi och vara med  min hund, men nu måste jag dra äntligen frihet i några timmar:D Kram


Av Rebecka - 20 oktober 2009 12:44

Hej


Sitter i aulan på skolan och studerar kemi medans de andra gör kemiprov:/ idag har hela skolan varit på MIUN och gått på två föreläsningar jag och Anna gick på Hur får man snabbt jobb och en till som jag inte kommer ihåg vad den hete men den handlade om hur det var att studera och hur man kom in och liknande saker. Idag har jag bestämt mig jag ska gå och träna. När jag kommer hem om en stund ska jag gå ut med Kita sen ska jag läsa lite marinbiologi också sen ska jag köra till träningen.


NU ska jag läsa klart En dag i Ivan Denisovitjs liv av Alexander Solsjenitsyn, har bara 4 sidor kvar:)

Av Rebecka - 19 oktober 2009 22:33

Har precis varit ute och åkt med darling han har fått sitt körkort idag GRATTIS!

 

  

Snygg Albert 1


Grattis till körkortet:D

Presentation

Omröstning

Vilken sorts film vill du helst se en fredagkväll med din älskade?
 Drama
 Komedi
 Romatik
 Dokumentär
 Skräck

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards