Alla inlägg under februari 2010

Av Rebecka - 17 februari 2010 15:39

Jag har kommit fram till att rymma skulle vara en utmärrkt lösning på mina problem alltså jag är så jaevla f*cking less på att gå i skola jag vill ut i världen jag leva, jag vill vara fri inga krav på läxor som ska in i tid, prov som man ska göra man kan bestäma helst själv vad man ska göra och inte göra iofs så kan jag bestämma om jag vill gå i skolan eller inte men det känns väldigt onödigt att sluta nu när det bara är några månader kvar men jag är så sugen på det att bara lämna vardagen och se nya saker.


Nu har jag också börjat längta jätte mycke till Grekland, till värmen, solen, stranden, kravlösheten och att få bara vara.

  

På Naxos

Av Rebecka - 17 februari 2010 12:39

Idag har jag varit på besök hos tandläkaren och det är första gången jag har fått beröm för mina fina tänder jag kan inte hålla med eftersom jag tycker inte om mina tänder men ur en tandläkares åsikt är de jätte fina för att det är lagomt mellanrum mellan mina tänder och jag hade inge karies. Ja ska tillbaka i april för att få en bettskena. Jag fick också gå en lite tipsrunda plus att jag fick en lite giftbag innehållande en tandborste, 2 tandkrämer, tandtråd och råd om hur man ska skötta sina tänder.


Nu sitter jag på skolan och har religion sedan blir det lite fysik, sedan slutar jag då blir det engelska boken.

Av Rebecka - 16 februari 2010 09:44

Sitter på skolan och har precias haft min första lektion one done, two to go. Igår var jag och tränade på gym för kanske fjärde gången i mitt liv och mitt första träningspass på ett antal veckor så jag har jätte ont överallt.


I eftermiddag blir det mera gym sen blir de promenad med Kita och lite svenska plugg.

Av Rebecka - 15 februari 2010 10:45

Jag har fortfarande ont i huvudet sen igår och jag tror att jag kommit på orskaen till mitt dåliga mående idag och det är ju för att darlings kusin 1 år var ju lite sjuk och han höll jag ju i ganska mycke. Jag har iaf tänkt gå till skolan iaf vid 12 tiden för då harr jag fysik som jag har prov i imorgon och projektarbete där vi ska eller jag och Anna ska undervisa tvåorna i sex och samlevnad. Pirrigt.


Nu ska jag sminka mig och ta värktablett sen ska jag nog vara redo att möta världen.  

    

Vovve som känner som jag, vill bara stanna kvar i sängen! 

Av Rebecka - 14 februari 2010 21:21

Nu har jag precis kommit fram till Sundsvall ochär hemma hos darling som jag ska sova hos. Det är så bedrövligt under resan hit lyckades jag få ont i huvudet bli åksjuk pågrund utav jag läste i min engelska bok och titta när jag blivit åksjuk på Johan Falk för det var så spännande.


Nu ska jag bara ta mig en snabb dusch sen ska jag snabbt krypa ner i sängen med darling. Här kommer lite resebilder.

  

  

Darlingen och jag.


   

Jag innan åksjukan.


   

Nöjd vovve som tycker om att vi har kommit hem. Nu får ni sova gott    

Av Rebecka - 13 februari 2010 22:04

Som sagt så är jag nästan precis hemkommen från en lite annorlunda resturang men med underbart sällskap. Jag tror inte jag skulle rekomedera någon att gå dit, det var kallt från dörren så jag ville sitta med jackan på men det går ju inte för sig när man är på resturang det var bara att försöka glömma kylan som kom varje gång nån öppnade dörren för att komma eller gå. Som förrätt delade vi på en Bruschetta classica som är rostat bröd med vitlöksmarinerade tomater, det bara rann fett från brödbten så jag lyckades trycka ner mindre än halva sen fick darling ta över. Har svårt att äta mat som har synligt fett. Därefter fortsatte jag med en Filetto di maiale in planka på svenska Fläskfilé på planka med kantarellsås. Den var helt okej men det som var lite annorlunda var att jag bad efter en medium men jag fick en blandad, det var medium i kanterna och blodig i mitten, jag iaf är också van vid att om man beställer in en planka så följer ju potatismosen kanten på plankan men det gjorde inte denne det var mycket mindre.


Alltså vi kan alltså förkorta ner det till att gå inte till Malu i Borlänge om ni inte har underbart sällskap.


Nu är det dags för poker, det kommer bli en lång natt eftersom både jag och darling ska hämta hem festgäster någonstans som jag inte vet var.  

Av Rebecka - 13 februari 2010 16:46

Det är inte det bästa att gå på kupolen när man har slagit i svanskotan man får så ont ochman orkarinte hela tiden vara glad men det resulterade iaf i en blå jätte söt topp och ett par bruna gladiator sandaler ville ha svarta men det fanns inte i den sorten som jag ville ha. Jag testade också ett par gråa converse aom jag ville ha men darlingens extrapappa är i Canada så han kanske kan kolla om han hittar några åt mig.


Min kamera är fortfarande borta:( Så ni får inga bilder nu heller. Kvällen kommer jag att hålla öppen eftersom darling har planerat någonting vid kl 20 kanske en middag eller någonting liknande. Spännande, spännande


Av Rebecka - 13 februari 2010 12:28

nu sitter jag nere vid köks bordet och tittar på världens gladaste och sötaste unge men i mellanåt blir det lite skrik men det kan man ju förstå när det är ingen som förstår vad man vill.


Snart eller nu när jag har bloggat klart ska vi ta den röda räcern och dra till kupolen. Ha det så bra.

Presentation

Omröstning

Vilken sorts film vill du helst se en fredagkväll med din älskade?
 Drama
 Komedi
 Romatik
 Dokumentär
 Skräck

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards